Lilypie 1st Birthday Ticker

Aku dan Sebuah Bas

بسم الله الرحمن الرحيم


Aku ingat nak letak gamba kawen, kang ada yang terkeluar pulak bijik mata. Sudah-sudahla kan, orang lain pon kawen jugak, takde la dia dok spamming blog sendiri dengan gambar kawen. Hehe.


So aku bukak topik baru la ye.

Bukan cerita pasal masakan. Aku tau entry wajib orang dah kawen gerenti ada cerita masakan. Itu lain bulan aku tulis. Al-Maklom aku tak hidup bersekendudukan lagi dgn M.E.T

Malam tadi ada diskusi suami isteri. M.E.T ada kasi hint, ( permintaan yang perlu aku penuhi). No we didn't have any phone sex mind u.

Cuba membiasakan diri naik bas.

Yarabbi. Aku paling takot naik bas bangggggg...

Sini aku ceta.

Dulu masa aku kecik, darjah 1. Adalah satu bas ni amat popular. Namanya bas IBU. Pagi tu dalam perjalan ke sekolah puas aku bertanya kat mak aku cemana la rupa bas IBU tu. Cemana nak naik bas tu. Apa nak buat dalam bas tu. Dan pelbagai la soalan yang budak (berfikiran kehadapan) darjah satu boleh fikir. Nak dijadikan cerita, aku jumpa la bas tertulis IBU kat belakang bas tuh. Naik la aku dengan selamat.

Nak dijadikan cerita lagi...

Aku lupa nak tanya mak aku cemana nak turun dari bas tuh.

Sangat kesian ko.

Tinggal la aku seorang dalam bas tuh terkedu-kedu (duduk blakang pulak tuh). Botol air sirap pon dah kering.

Tak silap aku lebih 10x jugak bas tu pusing Taman Paroi Jaya.

Aku tengok hari dah gelap. Puas IBU tanya nak turun mana.

Tang tu jugak aku jawab T-A-M-A-N P-A-R-O-I J-A-Y-A

Sangat kesian ko.

Aku rasa dekat jam 8 mlm jugak bas tu bergelintaran puseng satu taman.

Sampai la nampak ada sorang makcik lambai-lambai tahan bas sekolah depan umah.

Hish. Mekasih mak, tahan bas tuh. Kalo tak anak pompan mak skang neh tak kawen lagi..

Dan aku amat phobia naik bas.

Sumpah.

.
.
.

NOW u nak soh I pegi Taiping naik basssssssssssssssssss???????????


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
M.E.T: Ok la, I datang sana, kita naik bas balik Taiping OK?

See why I love him to bits..?
He's just simply..one in a . . . gazillion.
Mati hidop balik pon I don't think I can find another laki like him . . .
and mati hidop balik pon I don't think I'd want another laki other than him . . . .
 
Related Posts with Thumbnails