Lilypie 1st Birthday Ticker

Di mana Suami, Anis dan aku sekarang?

بسم الله الرحمن الرحيم


Hubby - dapor. Tengah masak ikan siakap stim. Aku nak tengok stim ke tak stim lepas makan kang.

Anis - tido, tapi kejap-kejap eh-heh eh-heh, letih laa ngn anak dara sorang tu, ada kaa bedendeng di jadikan mcm pacifier. Nak, kita takbleh makan benda tu.

Haha.

Aku - depan lappie.




.
.
.

Anis is getting better. Phlegm masih ada. Berat dia susut. Bontot hilang, pipi hilang, tsk.

Tapi Rabu last week agak heartbreaking buat aku, baby tak tido 2 hari. Kami bawak dia pegi jumpa Dr. Amdam (Klinik Adek) - Klinik Pakar Kanak-Kanak di Seksyen 9 Shah Alam. Dia bagi Mucoprom, and Ventolin without antibiotic dan suruh datang hari Jumaat untuk follow up. The next day dengan Anis takbleh tido, memangis dengan batuk.. dengan demam panas we rushed to Putra Jaya Hosp. Apa lagi kena sedut gas.

Friday, follow up dengan Dr. Amdan katanya Anis bertambah teruk terpaksa kasi Nebulizer + Antibiotic.

Ibu-ibu sekalian, baby sebenarnya tak elok langsung makan antibiotic kalau nak tahu. Dalam badan baby ada kuman baik (read:antibody) dan kuman jahat (ayat ni sebijik aku amik dari Dr. Amdan tu okeh). Antibiotic tu akan bunuh kuman baik dan kuman jahat jugak. Ia mengambil masa balik untuk kuman baik tu ada balik. Lepas abis antibiotic sistem ketahanan baby paling lemah jika diserang kuman jahat. Dalam badan baby masih ada antibody ibu tetapi akan decrease bila umur baby meningkat.

Anis dah stop Nebulizer Ahad lepas tapi kena continue balik Ventolin. Malam ni stop antibiotic.

Sigh.

Please pray for her.
 
Related Posts with Thumbnails