Lilypie 1st Birthday Ticker

Teori yang menakutkan!!

بسم الله الرحمن الرحيم




Teori pulang ke zaman silam.

Seratus tahun yang dulu, Eistein telah redefined teori graviti. Kira teori graviti yang kita belajar form 4 (yang amik fizik tau la) agak dah lapuk. Bukan tak boleh dipakai maksud aku, cuma perlu di kembangkan lagi. Satu problem silibus skolah kat Malaysia ni tak berupdate dan agak ketinggalan especially subjek sains.

Hah teka cepat Hukum Graviti ada berapa!!!!!??
.
.
.
.
.
.
Ye ada 2. Newton's Law (Sir Isaac Newton- pecah 3 )dan General Relativity (Albert Eistein) tp teori Eistein lagi tepat.


Anyway ..


Merujuk Eistein, kita hidup ni dia dalam kain space-time (space-time fabric) .Alar mcm komik doraemon jugak la. Alarr yang Kain Pembungkus Masa tu la.

Kain ini boleh membungkus apa saja object yang mempunyai berat.

.
.
.



Seorang pakai fizik Ronald Mallet pulak kembangkan teori Einstein ni iaitu, jika ada satu pancaran laser yang powerful (nasib tak wujud lagi) boleh digunakan untuk mengacau space-time ni dan twist masa silam dan masa depan menggunakan principle of Frame Dragging.

Prinsip Frame-Dragging

Prinsip Frame-Dragging ada sama dengan prinsip mengacau secawan kopi. Apabila sudu digunakan untuk mengacau kopi, ia akan menarik kopi untuk mengalir bersama. Apa saja yang terdapat dalam kopi seperti gula akan move around mengikut sudu tersebut. Dalam teori Malletts- sudu adalah laser dan kopi ada space-time.

Scary huh? Hebat betul otak bangsa yahudi neh.

.

.

Jika benar-benar berlaku nanti, zaman akan datang, mungkin manusia dah takde sejarah.

Maybe manusia boleh wujudkan Time-Patrol mcm dalam cerita doraemon. (Ye aku masih membaca komik doraemon)

.

.

.

Nota: Aku mmg lebih suka Fizik berbanding Kimia. Kasi je soalan Fizik sure aku akan mengadap penuh tekun! Minat aku aku kat Fizik amat mendalam tapi tak pulak aku nak bekerja dalam bidang tuh. Pelik! Honestly aku masih tak reti nak imbangkan persamaan Kimia. Musti gara-gara sumpah berdarah chegu Kimia aku kat semua pelajar 5A . Hah!

 
Related Posts with Thumbnails